Tengri FM Радиосы Радио Жұлдыз FM Қазақстан заңдары Экономика сабақтары
KZ RU EN
Бізге жазба жолдау +7 (727) 388 8124
искать через Tengrinews.kz
искать через Google
искать через Yandex
USD / KZT - 341.27
EUR / KZT - 405.60
CNY / KZT - 51.55
RUB / KZT - 5.96

Менің атым Хан. Мен - Қазақстаннан шыққан суперқаһарманмын

15 Ақпан, 17:59
0

23 ақпаннан бастап қазақстандық кинотеатрлардан Сарик Андреасянның "Қорғаушылар" атты фильмі көрсетіледі. Бұл картина қырғи-қабақ соғыс кезінде отан қорғау үшін құрылған суперқаһармандар жасағы жайлы оқиғаны баяндайды. Шығыс жекпе-жегінің шебері Ханның рөлінде ойнаған Санжар Мәди Tengrinews.kz тілшісіне берген сұхбатында өзі сомдайтын кейіпкері жайлы әңгімелейді. Сондай-ақ, ол желідегі хэйтерлер туралы, сын мен міннің айырмашылығы жайлы ой-толғанысын айтады.

TENGRINEWS: Санжар, өз кейіпкеріңіз жайлы айтып берсеңіз.
Санжар Мәди :

Менің кейіпкерімнің аты Темірханнан хан болып қысқарған. Ол Қазақстанда дүниеге келген, бірақ көп уақыт бойы Қытайда өмір сүрген. Жекпе-жектің барлық түрін меңгергендігін осымен-ақ түсіндіруге болады. Хан оқ ататын қару қолданбайды, екі қылыш пен лақтыратын пышақтар жеткілікті. Өзі көп сөйлемейді - бұл шығыс данагөйінің жиынтық образы. Алайда кейде сарказммен және кекесінмен сөйлейді, жалғыздық тұмшалаған адам.

TENGRINEWS: Кейіпкеріңіздің суперқабілеттері бар ма?
С. Мәди :

Ханның басты суперқабілеті - жылдамдығы. Ол өте жылдам. Бір секіргенде 300 метрді аттайды. Флэшпен (DC Comics спидстері, ол жарық жылдамдығынан да асып түседі) немесе Сынаппен (Marvel Comics кейіпкері, оның да жылдамдығы кем түспейді) салыстырып көрсек, бұл жерде өзгешелік бар: ол жақта суперқаһармандар уақытты тоқтатып, оның ішіне ене алады. Ал Хан шахмат пілінің принципі бойынша қозғалады - алға, жоғары-төмен, солға-оңға. Секіргеннен кейін оның маны (қуаты) жаңаруы керек. Ханның Сынаппен немесе Флэшпен айқасын көру де қызық болар еді. Бұл өте ұзақ слоумоушн болар еді.

TENGRINEWS: Ханның басқа "қорғаушылармен" қарым-қатынасы қалай?
С. Мәди :

Осыған дейін айтқанымдай, Хан - жалғыз ілік адам. Фильмде оның не себепті аскет болғаны түсіндіріледі. Ол Лермен ("тау адам") достық қарым-қатынаста. Қалғандарымен жақыннан араласқысы келмейді.

TENGRINEWS: Ханды Росомахамен және тіпті бетіндегі бетпердесіне байланысты Бэйнмен салыстыратындар бар. Айтпақшы, осы бетперденің не қажеті бар?
С. Мәди :

Хан жылдам қозғалғанда ауаның ұшқындары оның мұрнына немесе аузына түсіп кетіп, тұмауратып қалуы мүмкін (күлді). Немесе трейлерде жүрген бір көрініс далада өтеді - құм, топырақ, шаң көтеріліп, қауіпті бола алады. Жалпы алғанда, Хан денсаулығын күтеді.

TENGRINEWS: Фильмнің таныстырылуында "қырғи-қабақ соғыс" кезі немесе "кеңестік суперқаһармандар" жайлы айтылады. Штаттар идеологиялық жауымыз болған делінеді. Ал трейлерде Мәскеу отқа оранған, ал бір азиаттар Ханды өлтіргісі келеді. Мұнда не болып жатыр?
С. Мәди :

Мұнда оқиға 50-60-жылдары басталған дегенді білдіреді, АҚШ пен КСРО арасындағы саяси дағдарыс кезі. Ал негізгі сюжет бүгінгі жағдайды, Кеңес одағы ыдырағаннан кейін көп жыл өткен кезді баяндайды. Ал азиаттарға келсек - бұл пролог - Ханның ертедегі оқиғасы - "Қазақстанның бір жерінде есірткі сатушылар болады. Хан мен оның қарсыластары бар. Прологта басқа кейіпкерлер келіп, Ханды өз құрамына шақыратыны жайлы айтылады.

TENGRINEWS: Түсірілім алаңында түсірілген кадрларға қарағанда, оқиғалардың басым бөлігі жасыл фонда түсірілген сияқты. Солай ма?
С. Мәди :

Олай емес. Жасыл фон туралы айтқанда, көбісі көз алдына жасыл мата ілінген павильонды елестетіп, оқиғаның барлығы қолдан салынған деп ойлайды. Түсірілімдердің 99 пайызы сыртта өтті. Жасыл мата табу мүмкін емес жерлерді көрсетуге қажет болды. Тіпті танктер өтіп жатқан көрініске келсек, біз бұл сәтті 9 мамырдан кейін парадтан қайтқан шын танктермен түсірдік. Иә, айналада жасыл мата ілінді, оған монтажбен пейзаж салынды, бірақ танктердің өзі шынайы болды.

TENGRINEWS: Ең басты жау кім?
С. Мәди :

Бір қызығы, ең басты дұшпан өз арамыздағы біреу болып шығады. Біздің жанрдағы фильмдердегідей - ол бастапқыда жағымды кейіпкер болса, кейін тағдыр жолымен ол жағымсыз кейіпкерге айналады. Бірден жаман болып тумай, адамдарды жөн-жосықсыз өлтіруге себебі жоқ, тек тағдырдың тәлкектерінен өте келе өзгеру қызықты сюжет. Ол жақсы адам болған, бірақ жақсы болып қалғысы да келеді, алайда тағдырдың жолы сол болып, жағдайға көнеді.

TENGRINEWS: Бұдан шығатыны, ол да кеңестік арнайы қызметтердің зертханасынан шыққан өнім бе?
С. Мәди :

Иә, ең қызығы, бұл фильмді америкалықтар түсірсе, басты жауы етіп, Ресейді көрсетер еді. Мұнда болса фильм авторлары жарты ғасырға созылған әрі жауыр болған стереотиптен бас тартты. Біз жауды өз ішімізден табамыз. Бұдан кейінгі оқиғаларда сырттан келетін жаулар да болатын шығар, бірақ әзірше сюжет осындай.

TENGRINEWS: Қызық екен, MARVEL компаниясының "Майор Аю" (Ursa Major) деген кейіпкері бар ғой. Ол аю образындағы орыс мутант. Бұл кейіпкер "Қорғаушылар" фильміндегі жағымсыз кейіпкерге ұқсайтын секілді...
С. Мәди :

Шынымды айтсам, есімде жоқ, соған қарағанда аты көп аталмайтын кейіпкер шығар. Арсустың (Арсус - Арсений сөзінен шыққан) шығу тарихын қарап көрсек, бірақ латынша "аю" деген мағынаны беретін Урсус сөздері де ұқсайды екен. Десе де, авторлар көрерменге түсінікті болатын клишелер мен стереотиптерді қолданған. Ресейде басқа елдер "балалайка ұстаған аю" деп таниды емес пе, ал біздің жағдайда азиат көп сөзге жоқ шығыс данагөйінің образында қалуы керек, ал кавказдық болса, ол таудың адамы деген сөз - бізде осыған орай тау адамы бар, Украинадан Ксения қыз бар, ол жағалауда орналасқан Севастопольден шыққандықтан, суға айнала алатын қабілеті бар.

TENGRINEWS: Жаңа ғаламның комикстері шыға ма?
С. Мәди :

Комикстер жазылып, салынып жатыр. Қазіргі уақытта шартты атауы "За 50 лет до событий в фильме" деп бекітілген кітап дайындалып жатыр. Басты мақсат - кім екенімізді баяндау. Фильмде жасымыз шамамен 50-60-тарда болады, біз қарапайым адам болмағандықтан, қартаймаймыз - біз өзгермейміз және екінші дүниежүзілік соғыстан кейінгі қырғи-қабақ соғысы жылдарындағы оқиға баяндалады. Мұның барлығы жаңа бір ғалам бола алады. Бұл америкалық ғаламдармен үндеспейді. Бұл төл ғалам. Ең қызығы - бір атақты автордың кітабы бойынша жаңа бір Ғаламның пайда болуы мүмкін. Бұл адам мутан-суперқаһармандар жайлы жазған - ол барлық америкалық авторлардан бұрын жазған, сондықтан кейінірек тағы бір Ғалам пайда болуы мүмкін - бұл да ресейлік, алайда бұл туынды барлық супкерқаһармандардың бастауы болады.

TENGRINEWS: Түсірілім жұмыстары қалай өтті? "Қорғаушылар" фильмін түсіруге қанша уақыт жұмсадыңыздар?
С. Мәди :

Төрт ай бойы түсірілді. Бірінші айда толықтай жаттығу өткіздік: жекпе-жек, акробатика, ушу, екі қылышты ұстауды үйрендім. Лер арнайы хореографиямен айналысты - ол арнайы сапты ұстап, қамшысы бар адамдай жүрді, қолының салмағы өте ауыр адам секілді образ шығарды. Англиядан арнайы коуч шақырды. Бұл бапкер Том Хардимен жұмыс істеген. Ксенияның рөліндегі Алинка дзюдомен және таэквандомен айналысты. Үзіліссіз түсірдік. Жалықтыратындай болды, бірақ менің кейіпкерім шапшаң қозғалуы керек. Оның көп сөзге жоқтығын пластикамен және қаруды шебер ұстаумен алмастыру керек болды. Оның үстіне, түсірілім кезінде үстімізде болған костюм жаттығу кезінде киген киімдерімізге қарағанда, мазохизм сияқты көрінеді. Ыңғайсыз, түсірілімдерге арналмаған, әсіресе күн астында болу қиын еді. Ал қылыш өте ауыр, ұстауға ыңғайсыз, сабы қысқа, жүзі ұзын, қоспаға күш түсетін. Ұстау мүмкін емес еді.

TENGRINEWS: Хан ұстайтын қайқы қылыштың тарихи прототипі бар ма?
С. Мәди :

Шығыс қылыштарының прототипі бар, бірақ оны өзгерттік. Фантасмогориялық формаға жақындаттық. Бірақ қылыш швейцар пышағы сияқты жүзі өткір бола түсті. Оны бумеранг секілді лақтыруға, қылышыңды S түрінде келтіріп шайқасуға болады. Екі қылышты біріктіріп, қашықтыққа ілмек ретінде лақтыруға да болады.

TENGRINEWS: Режиссер Сарик Андреасянмен бірге жұмыс істеу қиын емес пе?
С. Мәди :

Бірінші рет біріге жұмыс істеп тұрмыз. Құдайға шүкір, фильмге шақырмай тұрып-ақ Сарикпен де, Геванмен де таныстым. Тез арада тіл табысып, сарказм да, әзіл де және кекесін де бір ойдан шығып отыратын болды, VK-дағы статустарда айтылып жүрген "Біз бір-бірімізге емес, бір бағытқа қараймыз" деген жауыр сөз бар ғой, тура сондай болдық. Өте ыңғайлы болғаны соншалықты, түсірілім алаңында жүргеніңді ұмытып, бейне бір достарыңмен отырғандай боласың. Қазір отбасымызбен достық қарым-қатынас орнаттық, қызымды олардың балаларымен таныстырғым келеді.

TENGRINEWS: Андреасян жиі сынға ұшырап жүр. Ол жарнама режиссері деп аталып, Бекмамбетовпен қатар аталады. Осы екі режиссерді салмақты фильм түсіруге дайын емес дейтіндер де бар. Бұл пікірге қалай қарайсыз?
С. Мәди :

Адамдар клише қойғанға шебер ғой. Бекмамбетовпен салыстырып жатса, бұл қаншалықты жаман? Жамандық па жалпы? Салыстырып жатқанының өзі керемет емес пе. Белгілі бір межеге жетті деген сөз. Ол шетелде фильм түсіретін деңгейге жетті. Бұл менің пікірім - Сарик басқаша ойлайтын да шығар. Жарайды, Тимур жарнама түсірумен айналысды, осылайша ол фильм түсіру деңгейіне дейін жетті, Сарик те ролик түсіреді, қазір болса Ресейде де, шетелде де фильм түсіріп жүр. Ірі америкалық агенттері бар. Жеңілгеннің сөзі көп қой әрқашан, ал Сарик пен Тимур жеңімпаз. Адамды емес, оның жұмысын бағалау керек, "Мафиядан" бастап, "Землетрясение" фильмін, кейін "Қорғаушылар" - бұл жаңа деңгей! Бұған дейінгілер жаттығу ретінде түсінілуі керек, қазір болса фильмдер бірінен бірі өтеді.

TENGRINEWS: Бір қызығы, фильм әлі шыққан да жоқ, бірақ әлеуметтік желілерде сыни болжам айтқандар көп. Сіздер де солай ойладыңыздар ма?
С. Мәди :

Тағы да біртүрлі жағдайға тап болдық, біртүрлі қозғалыс. Мен әлеуметтік желілерде "Почему мы должны ненавидеть защитников?" деген топтың барын кездейсоқ біліп қалдым. Фильмді көрмей тұрып, түсінбей жатып, сынап-мінейтіндерді түсіне алмаймын. Мұның барлығы түсірілім жұмысы жүріп жатқанда-ақ басталған - "Қорғаушылар" фильмін түсіріп жатқанымыз белгілі болғанда бізді жеккөретін адамдар пайда бола кетті. Не үшін? Суперқаһармандар жайлы фильм үшін бе әлде оны Сарик Андреасян түсіріп жатқандықтан ба? Тіпті болмаса бұл ресейлік фильм болғаны үшін бе? Айтатын басты сыны - "америкалықтардан көшіріп жатсыңдар", бірақ біз әр сұхбатымызда мұның жанр екенін айтамыз. Бұл да футбол мен баскетбол сияқты. Бұл ойындарды біз ойлап таппадық, бірақ біз ережесін алып, өз командамызды құрғымыз келеді. Төл туынды жасағымыз келеді, адамдар осыны көріп, түсінеді деп ойлағымыз келеді, соған иланғымыз келеді.

TENGRINEWS: Бондарчуктің соңғы түсірген фильмі де осындай сынға ұшыраған еді. "Орыстар тіпті өз "День независимости" фильмін түсіре алмайды" деген пікір айтылды.
С. Мәди :

Бұл ішкі диверсия. Америкалық киноны көріп өскен және оның қандай да кемшілігіне кешіріммен қарауға дайын буын жайлы. Біздің көрермен фильмдерімізді қатаң бағалап, әрдайым максимум күтеді. Бұл дегеніңіз жақсы. Бірақ америкалық фильмдерді көріп отырып, басымен пернетақтаға соққы жасап, содан шыққан есімнен бастап, кез келген ақылға қонымсыз дүниелерге кешіріммен қарайды. Ал бірақ көрерменіміз ресейлік кинодағы кішігірім қателіктің өзін кешіре алмайды.

TENGRINEWS: 2012 жылы Андреасян "Афиша" журналына берген сұхбатында Квентин Тарантино мен ағайынды Коэндер "көрерменге арналмаған кино" түсіреді, Вуди Алленнің түсіретіні "өте қарапайым", Уэс Андерсон түсірген "Королевство полной луны" картинасы - "топастықтың шыңы" деп атаған еді. Яғни Андреасян бүгінде зияткер киноның қажеттілігі жоқ екенін айтқан.
С. Мәди :

"Королевства полной луны" картинасы жайлы айтқанына толықтай келісемін. Көркемдігі жағынан керемет түсірілген - алайда бұл фильмде мән-мағына жоқ. Зияткер фильмге келсек, көрермен арзан дүниені көруден шаршағанда пайда болады. Суперқаһармандар тақырыбына ойыссақ, "Хранители" фильмін атап өткім келеді. Фильм өз кезінде тамаша еді, бірақ ол "өте ақылды" фильм болғандықтан, көрерменін таппады. Бұл фильм уақыты өткеннен кейін көрерменге қажетсіз болып қалған, осылайша бірте-бірте жоғалып жатқан суперқаһармандар жайлы. Картинаның драматургиясы таңғалдырады. Осы фильмді ақылды деп атай аламын - алайда туынды прокатта сәтсіздікке ұшырап, 10 жыл өткеннен кейін ғана қандай керемет туынды болғанын түсінесің. Ақылды киноны көрермен өзі қалауы керек. Қазіргі уақытта көрерменді елітіп әкетудің орнына, оның жетегінде кететін режиссерлерді көріп жүрмін. Тұтынушы ауылдың деңгейіндегі комедияларды көргісі келсе, бұл жағдайды продюсер де, режиссер де түсінеді. Тым ақылды болудың қажеті жоқ - кез келген адамға түсінікті мәтін жаз да, түсіре бер. Осы арқылы ақша табасың. Продюсерлер ақылды кино түсірсе, көрерменін жоғалтатынын түсінеді. Сондықтан біз көрерменді тәрбиелеуіміз де керек, бір жағынан ақылды фильм көрсете алмаймыз - тығырыққа тірелу деген осы.

Лос-Анджелесте Нью-Йорк Кино академиясында оқығанымда жанасу туралы кішігірім сюжет түсіру туралы тапсырма берілді. Адамдардың қарапайым жанасуы. Біз мини-фильм түсірдік: жігіт қыздың қолын ұтсайды, кофе саптыаяқ дастарқанға қайта қойылады... Оқиғаның бар және оны көрермен өзі жалғастырып әкетеді. Жұмысымызды көрсеттік. Оқытушы бұл жұмысымыздың француз киносындағы фильм-нуарға ұқсап шыққанын айтты. "Сіздер бір оқиғаны көрсеттіңіздер. Өз басым түсініп тұрмын: қыз кетіп қалады, олар қоштасады, ла-ла-ла, бірақ сіз Америкаға келдіңіз. Сіз билеті 6'90 доллар түратын америкалық фильм түсіруді үйренуге келдіңіздер, бірақ көрермен поп-корн жеп, кока-кола ішіп кету үшін келеді, оған кейіпкердің неге бұлай істегенін, кофені неге дастарқанға қойғанын керек те қылмайды. Француз киносын түсіргілерің келсе, Францияға барыңдар. Ал Америкада "Форсаж" және "Трансформерлер" түсіру керек" деген еді. Бұл мен үшін америкалық кино мектебіндегі басты сабақ болды.

TENGRINEWS: Санжар, сынға қалай қарайсыз?
С. Мәди :

Шығармашылықтың адамы болғандықтан, сынға қатты алаңдаймын. Бірақ басын ашып алатын бір жағдай: сын бар да, қорлау бар. Адам өз пікірін алған тәжірибесінің негізінде дәлелімен айтса - бұл сын және бұл жақсы. Бірақ біреудің барлық фильмін жамандап жаса - бұл қорлау. Киномектепте былай үйреткен: бірінші сын - әріптестеріңнің сыны, екіншісі - көрерменнің сыны, бірақ ол өте сыңаржақ, себебі бұл көрерменнің көңіл-күйіне, жағдайына, эмоционалдық фонына тәуелді - барлығы да жалпы алғанда қалай көрінеді деген көзқараспен шешіледі. Ал бірақ кәсіби сын бар.

TENGRINEWS: Бізде неліктен кәсіби сыншылар жоқ?
С. Мәди :

Бізде кез келген салада сын заңсыз. Сыншыларды ешкім де ұнатпайды - себебі олар қателігіңді бетіңе басады. Театр сыны мен кино сыны екі бөлек мәдениет. Екеуіне екі бөлек білім керек - болашақ сыншылар жеке қарым-қатынассыз сынауды үйренеді. Шартты өнімді алып, бөліп қарап, іші-сыртын зерттейді. Біздің халық скептик қой: бір фильм туралы жақсы ой айтсаң және екіншісі фильм туралы жағымсыз пікір қалдырсаң - бірінде саған ақша төлеген, екіншісінде төлемеген болып шыға келесің. Барлығына бірдей әділ болу қиын.

TENGRINEWS: Бұл фильм сәтті болады дегенге сенесіз бе?
С. Мәди :

Сенбесем түспейтін де едім.


Нравится
Поделиться
Пікір қалдырыңыз
Оқылып жатыр
Талқыланып жатыр
Бүгін
Апта
Ай