Ұшақтың құйрық бөлігі шынымен қауіпсіз бе? Сарапшы жауабы

Фото: depositphotos.com / soosjozsef

Ұшақтағы ең қауіпсіз жер - құйрық бөлігі деген пікір бар. Көп саяхатшы дәл осы бөліктегі орындарды брондауды жөн көреді, өйткені олар апат жағдайында аман қалу мүмкіндігін арттыруға үміттенеді. Бірақ бұл шындыққа сәйкес келе ме? Осы сұраққа жауап алу үшін авиациялық сарапшы пікірін тыңдадық. Толығырақ - Tengritravel.kz материалында.

ПОДЕЛИТЬСЯ
Иконка комментария блок соц сети

Ұшақтағы ең қауіпсіз жер - құйрық бөлігі деген пікір бар. Көп саяхатшы дәл осы бөліктегі орындарды брондауды жөн көреді, өйткені олар апат жағдайында аман қалу мүмкіндігін арттыруға үміттенеді. Бірақ бұл шындыққа сәйкес келе ме? Осы сұраққа жауап алу үшін авиациялық сарапшы пікірін тыңдадық. Толығырақ - Tengritravel.kz материалында.

Абул Кекілбаев - азаматтық авиация саласындағы сарапшы. Ол Рига аэронавигация институтын аяқтап, "транспорттық жүйелерді басқару" мамандығы бойынша техника ғылымдарының магистрі дәрежесін алған, сондай-ақ Nazarbayev University-ді MBA дәрежесімен бітірген. "Қазаэронавигация" компаниясында бас директордың орынбасары, Қазақстанның индустрия және инфрақұрылымдық даму министрінің транспорт жөніндегі кеңесші қызметтерін атқарған. ИКАО-ның Young Aviation Professional бағдарламасына қатысқан. Қазіргі уақытта Кекілбаев азаматтық авиацияны жаңғырту және дамыту бойынша тәуелсіз кеңесші.

Ақтау маңында болған қайғылы ұшақ апатынан кейін Абулмен сұхбаттасып, болған жайтқа қатысты пікірін білуді жөн көрдік. Ол жолаушылардың қауіпсіздігіне қандай факторлар әсер ететінін түсіндірді.

Реклама
Реклама

Шынымен де, ұшақтың құйрық бөлігі қауіпсіз бе?

Жолаушылардың қауіпсіздігі туралы сөз қозғағанда, сарапшы экипаждарды дайындау, ұшақтарды техникалық қызметпен қамтамасыз ету және халықаралық стандарттарды сақтау сияқты тұтас бір шаралар жүйесіне тоқталды. Дегенмен, бұған қарамастан қауіп-қатер болады, әсіресе ұшу және қону кезінде, өйткені авиациялық оқиғалардың басым бөлігі дәл осы кезеңдерде болады.

Сарапшының айтуынша, ұшақтың құйрық бөлігі шынымен де авариялық жағдайларда қауіпсіз деп есептеледі.

"Ұшақтың қанатынан кейінгі құйрық бөлігі апат кезінде көбіне аман қалады. Мысалы, соқтығысқан кезде алдымен алдыңғы бөлігі зардап шегеді. BekAir ұшағы ұшыраған апатты еске алсақ, 13-қатарда отырған барлық жолаушы аман қалды, себебі негізгі зақымдану ұшақтың алдыңғы бөлігінде болды", – деп жауап берді маман бортта қай орындар ең қауіпсіз екені туралы сұраққа.

Дегенмен, ол әрбір оқиғада барлығы жағдайға байланысты екенін нақтылады.

"Егер ұшақ аспанда бұзылса, жолаушылардың орналасуы ешқандай рөл атқармайды. Бірақ апатты қону кезінде статистика ұшақтың құйрығына жақын отырғандардың тірі қалу ықтималдығының жоғары екенін көрсетеді", – деді Абул Кекілбаев.

Сарапшы ұшу қауіпсіздігі көптеген факторға байланысты екенін атап өтті: ұшақтың техникалық жағдайы, ұшқыштар мен инженерлік құрамның біліктілігі, сондай-ақ әуе кемесінің конструктивтік ерекшеліктері. Ол жолаушылардың қауіпсіздігі тек олардың орнына ғана емес, сонымен қатар мінез-құлқына да тәуелді екенін айтты.

"Жолаушылар қауіпсіздік белдігін тағуы және нұсқауларды қатаң орындауы тиіс. Бұл сәтті нәтижеге жету мүмкіндігін айтарлықтай арттырады", – деді маман.

Сарапшы пікірінше, авариялық есіктердің орналасуы да жолаушыларды құтқаруда маңызды рөл атқарады. Мұндай есіктер саны мен орналасуы ұшақтың сертификатталу кезеңінде есептеледі, бұл кез келген жағдайда жылдам эвакуация жасауды қамтамасыз ету үшін қажет.

Ұшақтың конструкциясы да авария кезінде соққы күшінің таралуына әсер етеді. Мысалы, фюзеляждың қосылу тораптары жоғары қауіпті аймақтар болуы мүмкін, бірақ құйрық бөлігі максималды жүктеме аймақтарынан алшақ болғандықтан салыстырмалы түрде қауіпсіз болып қалады.

Сондай-ақ, ол жолаушылардың бортта дұрыс бөлінбеуі де әсер етуі мүмкін екенін атап өтті.

"Орталықтану өте маңызды. Экипаж әрқашан салмақтың теңгерімді бөлінуін қадағалайды, бұл басқаруды жоғалту қаупін болдырмау үшін қажет", – деді Абул Кекілбаев.

Барлық жолаушы аман қалуы мүмкін бе еді?

Ақтаудағы апатта егер барлық жолаушы ұшақтың құйрық бөлігіне жиналғанда, олардың бәрі тірі қалар ма еді?

"Егер оларды қандай да бір, тіпті таңғажайып себеппен, құйрық бөлігіне немесе басқа бір жерге жинаса, экипаж бәрібір оларды қайтадан шашыратып отырғызар еді, себебі орталықтану бұзылар еді. Сондықтан кейде жолаушыларды алдымен арттан, кейін алдынан немесе керісінше, алдымен алдынан, кейін арттан шығарады. Мұның барлығы орталықтануды сақтау үшін жасалады", – деп қорытындылады ол.

Еске салайық, 25 желтоқсанда жергілікті уақыт бойынша сағат 11:30-да Бакуден (Әзербайжан) Грозныйға (Ресей) ұшқан Azerbaijan Airlines ұшағы Ақтаудан үш шақырым жерде апатқа ұшырады. Жолаушылар ұшағы қалың тұман салдарынан Грозныйға қона алмай, әуелі Махачкалаға, кейін Ақтауға бағытталған.

Апат себебіне қатысты бірнеше нұсқа айтылды. Бір нұсқа бойынша, апатқа ұшақ пен құстар тобының соқтығысуы себеп болған. Тағы бір БАҚ бортта оттегі багы жарылғанын хабарлады. Embraer Ақтау әуежайына 3 минуттан аз уақыт қалғанда рульді басқара алмай, апатқа ұшырады.

Төтенше жағдайлар министрлігі мәліметінше, бортта 69 адам, оның ішінде 5 экипаж мүшесі болған:

  • 42 Әзербайжан азаматы;
  • 16 Ресей азаматы;
  • 6 Қазақстан азаматы;
  • 3 Қырғызстан азаматы;
  • Ұлты белгісіз екі әйел, біреуі шамамен 32 жаста, екіншісі шамамен 40 жаста.

Сондай-ақ брифингіде Ақтауда апатқа ұшыраған Embraer 190 ұшағының бортында болған барлық қазақстандықтың қаза тапқаны айтылды.

Кейінгі мәліметтер бойынша, 29 адам аман қалған. Олар Әзербайжан, Ресей және Қырғызстан азаматтары.

Айта кетейік, алғашқы хабарлар 11:20-да келіп түскен, сол кезде Бакуден Грозныйға бағыт алған ұшақ Ақтауға жедел қону үшін сұраныс жасағаны туралы айтылды.

Грозный әуежайының баспасөз қызметі мәліметіне сәйкес, ұшақтың бағытын өзгертуге қалың тұман себеп болған. Ұшақ алдымен Махачкалаға, содан кейін Ақтауға қайта бағытталған.

Саяхат қызықтары мен пайдалы ақпаратты Instagram және Facebook парақшаларынан оқи аласыз!

TengriTravel

Реклама
Реклама
Лого TengriNews мобильная Лого TengriLife мобильная