ПОДЕЛИТЬСЯ
21 мамыр 2021 | 17:00
I-BALAQAI. Баланы мектепке қалай дайындау керек?
Жыл сайын баласы бірінші сыныпқа баратын ата-аналардың алдында бір сұрақ тұрады: баланы мектепке қалай дайындау керек?
ПОДЕЛИТЬСЯ
Жыл сайын баласы бірінші сыныпқа баратын ата-аналардың алдында бір сұрақ тұрады: баланы мектепке қалай дайындау керек?
Балалар білімі саласындағы сарапшылар - Любовь Айтхожина және Галина Игнатенко, сондай-ақ, психология саласының маманы Ирина Чимбай мен Назгина Мирза I-BALAQAI жобасының эфирінде баланы мектепке дайындау бойынша ойын бөлісті. Tengrinews.kz тілшісі сұхбаттың жазбаша нұсқасынан үзінді дайындады.
Баланың мектепке дейінгі жасы - бұл баланың ойлауының қалыптасуының спектрі.
Любовь Айтхожинаның айтуынша, осы кезеңде балаларға ерекше назар аудару керек, себебі жаңа кезең - мектеп өміріне бейімделу кезеңі басталады.
"Бала эмоционалды, физикалық, физиологиялық, психологиялық тұрғыдан мектепке баруға дайын болуы керек. Осыған байланысты балабақша баланы мектепке дайындаудың, мектепте болудың, жаңа білім алудың стандартты кезеңі болып саналады. Мектепке дейінгі мекеменің алдында баланы дайындау міндеті тұр. Әрине, ең алдымен эмоционалды, психологиялық тұрғыда. Баланың дені сау болуы үшін, баланың қабылдауға, қиындықтарға дайын болуы үшін", - дейді сарапшы.
Галина Игнатенко бірінші маңызды критерий - баланың мектепке физикалық дайындығы деп санайды.
"Мұнда, әрине, оның физиологиялық қасиеттері қарастырылады. Бала физикалық тұрғыдан мықты болуы керек, қолдың ұсақ моторикасы өте дамыған болуы керек. Әрине, артикуляциялық аппарат қалыптасады, бала барлық дыбысты айтуы керек. Физикалық тұрғыдан жаңа жүктемеге, оқушының жаңа статусына, жаңа режимге дайын болу. Әрине, бұл фактор өте маңызды", - дейді ол.
Ол ата-аналар жоғары көрсеткішке ие болу үшін интеллектуалдық дайындықты бірінші орынға қоятынын айтады. Бірақ бала физикалық тұрғыда дайын болмаса, интеллектуалдық дайындық мектеп кезінде төмендеп кетуі мүмкін.
"Бала жүктемені көтере алмауы мүмкін, жиі ауыра бастайды. Көптеген адам оқу техникасына сілтеме жасайтындықтан, оқу әдісі төмендеуі мүмкін. Баланың мектепте жиі ауырып қалуына байланысты. Сондықтан зияткерлік критерийлермен қатар физикалық өлшемдерді де дамыту керек", - деп түсіндірді маман.
Педагог-психолог, Монтессори-педагог Ирина Чимбайдың айтуынша, баланың дайын болмауына оның "жеткілікті ойнап алмауы" да себеп болады.
"Балаға көп ойнауға мүмкіндік берілмеді. Бала мектепке келіп, оны ойын қағидаты бойынша қабылдайды. Мен қаласам бітіремін, қаламасам бітірмеймін. Бір жағынан, бұл ерікті қасиеттердің қалыптаспауы. Екінші жағынан, бұл ауытқу", - дейді маман.
Спикер осы кезеңде балалардың мектепке қатысты теріс көзқарастары барын атап өтті.
"Ата-аналар, мысалы, жасына сәйкес үстелге отырғызып қойған кезде: екі немесе бес жас, не бесінші сыныпта, үйтелде отырып үйренесің, болды. Яғни мұндай нәрселер баланың алғашқы күндерден бастап мектепке барғысы келмеуі мен құлықсыздығына әкеледі. "Мен, мен бірінші сыныпқа бардым" деген қуанышты жағдай "Менің қолымнан келмейді, мен үлгермеймін" деген ойға ауысады", - дейді сарапшы.
Клиникалық психолог, нейропсихолог Назгина Мирза еркін реттеудің маңыздылығы туралы түсіндірді.
Еркін реттеу деген не?
Спикердің айтуынша, бұл баланың өзін-өзі басқара алатын деңгейдегі жоғары физикалық функциялардың деңгейі.
"Бала мектепке барғанда еркін реттеудің белгілі бір деңгейін көрсетуі керек. Бұл баланың мектептегі негізгі көрсеткіші. Бала өзін басқара алатын деңгейі. Түсінікті болу үшін мысал келтірейін: ересектер қызық емес дәрісті тыңдайды және олар қызықпайды. Біз не істейміз? Біз бұл дәрісті тыңдауымыз керек деп айтамыз, себебі бұл бізге жақсы маман болуға көмектеседі. Іш пыстырарлық, бірақ қажет", - дейді ол.
Сарапшы мұндай физиологиялық дайындық жеті жасқа дейін қалыптасатынын айтады.
"Көбіне жеті жыл ішінде еркін реттеу деңгейі өз деңгейінде болуы керек. Бала өзіне: "Жүгіруге болмайды, мен мұғалімді тыңдауым керек. Қазір математика сабағы және сол сабақты тыңдау керек. Мен жүгіргім келеді, су ішкім келеді, бірақ мен отырып, тыңдаймын" дейді. Осы еркін реттеу деңгейі өте маңызды".
Назгина Мирза баланың физикалық дайындығының маңыздылығын айтты.
"Балаңыз әткеншекте өзі ойнай ала ма? Анасы ойнатқан кез емес, өзі ойнаған кез. Бала баспалдақпен жоғары және төмен көтеріле ала ма? Өзі, ешқандай көмексіз, ол тірекке сүйеніп, ұстап тұрғанда емес, өзі жоғары-төмен көтеріліп, төмен түседі. Балаңыз өзі екі-үш рет секіре ала ма? Бұл өте маңызды дағды. Бала ағашқа көтеріле ала ма? Өкінішке қарай, бүгінде балалардың көбі оны істей алмайды. Баланың физикалық дамуының негізгі көрсеткіштері ананың баланың физикалық дайын екенін түсіндіреді. Осылайша ол мектептегі ауыртпалыққа төтеп бере алады", - дейді ол.
Осыған байланысты, қазақстандық үздіксіз білім беру қауымдастығының (КАНО) сарапшысы, әдіскері Галина Игнатенко "жетілу" процесі жеті жылға аяқталатынын атап өтті.
"Мұнда баланың жеке физиологиялық ерекшелігі бар. Сөйлеуді, ұсақ моториканы толық дамыту. Логикалық, психикалық процестерді дамыту өте маңызды: оған есте сақтау, ойлау, қиял жатады", - дейді маман.
Баланың мектепке дайын екенін кім және қалай біле алады? Баланың мектепте оқуға болатыны туралы шешімді кім шығаруы керек: ата-ана ма, оқу орны ма?
Любовь Айтхожина бұл мәселеде толық көріністі көру маңызды екенін атап өтті.
"Менің ойымша, бұл бірінші кезекте ата-ананың жауапкершілігі мен қызығушылығы. Балабақшаларда мұны әдетте психологтар жасайды, олар арнайы тесттер мен тапсырмалар арқылы баланың мектепке дайындығын анықтай алады", - деді ол.
Мектепке дейінгі білім беру ұйымдарына бармаған балалардың ата-аналарына ол шешімді нақты қоя алатын және әлсіз жақтарын көрсете алатын маманға жүгінуді ұсынады.
Баланы мектепке жіберерден бұрын не туралы сөйлесу керек? Оған нені түсіндіру керек? Ата-ана қандай болуы керек?
"Бұл ата-ана мен бала арасындағы махаббат, өзара түсіністік және сенім. Яғни бала отбасы оны жақсы көретінін сезінуі керек, ол қандай болса да қабылдайды. Бала егер ол бір нәрсені дұрыс жасамаса да оны аяғына дейін жеткізе алмайтынын білуі керек, ата-ана оны әрдайым қолдайды", - деп кеңес береді спикер.
Бала мектепке барған кезде бейімделу процесі қиын болса не істеу керек? Оқу процесін белгілі бір мерзімге кейінге қалдыру керек пе?
Любовь Айтхожина бұл мәселеде баланың өзіне және оның жағдайына назар аудару маңызды екенін атап өтті.
"Егер мұғалімдер тарапынан ұсыныстар болса, бұл психологиялық-медициналық-педагогикалық комиссияның баланың материалды игере алмайтындығы, білімді игере алмайтындығы, оларды қабылдап, қолдана алмайтындығы туралы қорытындысы болуы мүмкін. Егер ата-ана мұны сезсе, онда баланы алып, осы тәжірибені тағы бір рет қайталаған дұрыс. Менің ойымша, ең алдымен баланың назары болуы керек", - деп қосты ол.
Назгин мырза ата-аналарға жазда демалып алуға кеңес берді. Себебі балалар үшін ең алдымен салауатты психологиялық орта маңызды.
"Демалыссыз стресс өрши бастайды, бұл оқуға кері әсер етеді. Стресс - бұл балалар мен ересектердегі ми нейрондарын күйдіретін және бұзатын кортизол гормонының шығарылуы. Егер сіз баланы мектепке апаруды шешсеңіз, онда оны пәндер бойынша тартыңыз және өзіңіз де ашулана бермеңіз. Көбірек демалу, күн, қозғалыс болса бәрі жақсы болады!", - деді спикер.
I-BALAQAI жобасының негізін қалаушылар - Alash Media Group медиахолдингі мен Montessori Qazaqstan Public Fund. Ақпараттық серіктес - "ВКонтакте" әлеуметтік желісі.
Видеосұхбаттың толық нұсқасы I-BALAQAI YouTube-арнасында.
Жоба туралы толығырақ I-BALAQAI в Instagram парақшасында.
Сондай-ақ, материал подкаст ретінде де қолжетімді, оны Anchor.FM, "Яндекс Музыка" және "ВКонтактеден" тыңдауыңызға болады.
RTS Decaux компаниясына түсірілім жасауға локация ұсынғаны үшін алғыс білдіреміз.
Сілтемесіз жаңалық оқисыз ба? Онда "ВКонтакте" желісінде парақшамызға тіркеліңіз!
Показать комментарии
Читайте также