19 ақпан 2021 | 20:44

Қазақстан мектептерінде инклюзив білім беруді дамытуға не кедергі?

Парламент Мәжілісінің депутаты Жұлдыз Сүлейменова және "Әлеуметтік инклюзивті бағдарламалар орталығы" қоғамдық қорының президенті Салтанат Мырзалинова-Яковлева I-BALAQAI эфирінде мектептерде инклюзив білім беру туралы талқылады. Сарапшылар қазақстандық қоғамның инклюзив білім беруге қарай алғашқы қадамдары туралы ұсыныстарын айтты. Tengrinews.kz сұхбаттың мәтіндік нұсқасын дайындады.

ПОДЕЛИТЬСЯ
Иконка комментария блок соц сети

Парламент Мәжілісінің депутаты Жұлдыз Сүлейменова және "Әлеуметтік инклюзивті бағдарламалар орталығы" қоғамдық қорының президенті Салтанат Мырзалинова-Яковлева I-BALAQAI эфирінде мектептерде инклюзив білім беру туралы талқылады. Сарапшылар қазақстандық қоғамның инклюзив білім беруге қарай алғашқы қадамдары туралы ұсыныстарын айтты. Tengrinews.kz сұхбаттың мәтіндік нұсқасын дайындады.

I-BALAQAI жобасын ұйымдастырушылар - Alash Media Group медиахолдингі және Montessori Qazaqstan Public Fund. Ақпараттық серіктес - "ВКонтакте" әлеуметтік желісі.

Салтанат Мырзалинова-Яковлева Autism Speaks халықаралық ұйымының статистикасын келтірді, оның сөзінше, дүние жүзіндегі әрбір 40-шы бала аутизм спектрінің бұзылуымен туады. Ал 2050 жылға қарай ұйым мәліметінше, әрбір екінші бала аутизм диагнозымен туады. Сонымен қатар, маманның сөзінше, биыл гиперактивтілік пен назар жетіспеушілігі бар балалар саны артты.

Реклама
Реклама

Қоғамдық қор президенті инклюзив білім беруге көшуді бәсеңдететін кедергілерді атады:

"Біріншісі - бұл дефинициялардағы, инклюзия, интеграция, бейімделу бар екенін түсінудегі айырмашылық шығар. Оны барлығы түсіне бермейді. Бұл жағдай инклюзив білім беру бастамасы эксперименталды түрде іске қосылған кезде болады. Бұл жағдайда бір жерде дайындық жеткіліксіз болды. Бұл кез келген бастаманы бастаудағы қалыпты жағдай".

Осылайша, ерекшеліктері бар балалардың ата-аналары мемлекеттік жалпы білім беретін мектептерде оқуға қарсы болды. Себебі түзету оқу орындарында қажет жағдайлар болған жоқ. Салтанат Мурзалинова-Яковлеваның сөзінше, жағдайдан шығудың екі жолы бар: мектептерді толық инклюзия үшін жабдықтау немесе түзету мектептеріне оралу. Сонымен қатар, ол нормотиптік және ерекше балалардың өзара әрекеттесуі әртүрлі болуы мүмкін екенін айтады - тек жалпы іс-шаралар ғана емес, сонымен қатар, спорттық, шығармашылық белсенділік.

"Түзету мектептері туралы әңгіме болған кезде, мен есту қабілеті нашар балаларға арналған интернат бар екенін айтамын, онда ата-аналар бірге сөйлесу оңай. Олардың өз қоғамы бар. Бірақ біздің балалар оларға қонаққа келіп, көшеде футбол ойнап, робототехника бойынша сабақтар өткізді. Бұл да инклюзия. Яғни бірге оқып қана қоймай, қандай да бір әлеуметтік белсенділікті ұйымдастыруға болады", - деді спикер.

"Бірте-бірте біз психикалық ерекшеліктері мен нормотипі бар балаларға физиканы бірлесіп оқыту туралы айта аламыз", - деді маман.

Депутат Жұлдыз Сүлейменова мектеп инфрақұрылымынан басқа, мұғалімдер мен ата-аналар инклюзив білім беруге дайын емес екенін атап өтті.

"Әр ата-ана диагнозы туралы айтқанды қаламайды. Мектеп басшылығының диагноздарды барлық мұғалімге айтуға құқығы жоқ. Неліктен? Себебі бұл құпия ақпарат. Бұл блокта бізге көмек керек екенін түсіндім. Инклюзия - бұл ерекше қажеттіліктері бар балалар ғана емес. Анықтама кеңейтілді, бұл ұғымға дарынды балалар, аутистер, халықтың әлеуметтік осал топтарынан шыққан балалар кіреді", - дейді Сүлейменова.

Қазақстандық мектептерде инклюзив білім беруді дамыту үшін кадрлар даярлау қажет. Екі семинар өткен, онда мұғалімдерге жаңа тәсілдер мен психологиялық әдістер туралы түсіндірілді.

"Дайындық деңгейі бірдей, бірақ, сонымен қатар, қоршаған ортаны қабылдау деңгейі әртүрлі балаларды қалай оқыту керек? Инклюзив білім беру орталығының балалары біздің мектепке келгенде. Ия, олар әртүрлі, олар әлемді әртүрлі қабылдайды. Бірақ олардың құрмет, жанашырлық құндылықтары жақсы дамыған. Достықтың, құрмет пен ашықтықтың құндылығы. Әр жолы айтатынымыз бір, ал біз тәрбие жұмысымен айналысуымыз керек", - деді депутат.

Инклюзив білім беруді талқылауға логопед, байланыс терапевті Марина Тредлер, Оулу (Финляндия) кеңес беру бөлімінің басшысы Паулина Канерво қосылды. Эфирдің толық нұсқасын I-BALAQAI YouTube-арнасынан көре аласыздар.

Оқырмандар, көрермендер мен тыңдаушылар сұхбаттардың үзінділерін Zhuldyz FM, Tengri FM, VOSTOK FM радиостанцияларынан таба алады.

Сондай-ақ, бұл материал подкаст ретінде де қолжетімді, SoundCloudAnchor.FM"Яндекс.Музыка" және "ВКонтактеден" тыңдауыңызға болады.

RTS Decaux компаниясына бағдарламаны түсіруге локация ұсынғаны үшін алғыс білдіреміз.

Сілтемесіз жаңалық оқисыз ба? Онда "ВКонтакте" желісінде парақшамызға тіркеліңіз!


Показать комментарии
Читайте также
Реклама
Реклама
Join Telegram
Лого TengriNews мобильная Лого TengriSport мобильная Лого TengriLife мобильная