TSO_lesson_2_kaz_final
Жаһандық өндіруші компаниялардағы сатып алу жүйесінің ерекшеліктері
Ірі мұнай-газ саласына қамтушы болудың жолы қандай?
KZ
Сатып алу жүйесі - бұл кез келген компанияның тиімді жұмыс істеуін қамтамасыз ететін, оның бәсекеге қабілеттілігі мен тұрақтылығына айтарлықтай әсер ететін маңызды бизнес-процестердің бірі.
Tengrinews.kz Қазақстанның жетекші мұнай өндіруші компаниясы - "Теңізшевройлмен" (ТШО) бірлесе отырып, "Бизнес-мектеп: Ірі мұнай-газ саласына қамтушы болудың жолы қандай?" арнаулы жобасы аясында қазақстандық кәсіпкерлерді пайдалы ақпаратпен таныстыруды жалғастыруда.
Жаһандық компаниялардың, әдетте, сатып алу процестері өте жақсы жетілген. Жетілу процестерді орындау кезінде және басқарушылық шешімдер қабылдауда қолданылатын құралдар мен тетіктер жиынтығымен анықталады, мысалы, жетілудің бірінші деңгейі үшін қамтушылардан ұсыныстарды негізінен баға бойынша салыстыру, комплаенс талаптары негізінде кесу жағдайларының болмауы, әртүрлі санаттардағы сараланған басқарудың болмауы және т.б. сипатталады, ал бұл кезде басқа жетілу деңгейлеріндегі (мысалы, Гартнер бойынша өлшеу) процестерде барлық механизмдер пайда бола бастайды. Атап айтқанда, жоғары жетілу деңгейінде тапсырыс беруші қамтушылардың ұсыныстарын бір уақытта бірнеше параметрлер бойынша салыстырады, ең жақсы параметрлер жиынтығын табу үшін Гаусс әдістерін қолданады. Ұсыныстарды салыстыру әдісімен қатар, жетілген сатып алу процестері процестерді автоматтандырудың жоғары деңгейін және үдеткіштер (enablers) деп аталатын дайындық операцияларының айтарлықтай жиынтығын, мысалы, алдын ала білікті жеткізушілер тобын қолданады.
Төменде ТМД-дағы жаһандық сатып алулар бойынша тәуелсіз халықаралық сарапшы болып табылатын және ірі компаниялармен, оның ішінде Еуропалық қайта құру және даму банкі (ЕҚДБ) мен "Теңізшевройл" (ТШО) қамтушыларын дамыту бағдарламасын іске асыру шеңберінде жұмыс істейтін Максим Баранов бұл параметрлердің не екенін түсіндіріп, сіздің ұсынысыңыздың бәсекеге қабілетті болуы үшін не нәрсеге назар аудару қажеттігі туралы кеңес береді.
Жаһандық өндіруші компаниялардың сатып алу жүйесіндегі негізгі ерекшеліктерді атап өтеміз.
Меншіктің жалпы құны бойынша ұсыныстарды салыстыру
Кез келген ресурсты (активті), оның ішінде қызметті иеленудің барлық циклінде кәсіпорында туындайтын жалпы шығындарды құрайтын бірнеше параметрлер бойынша бір уақытта салыстыру. Басқаша айтқанда, тауарларды/қызметтерді сатып алу шарттары анықталған сәттен бастап, осы тауарға/қызметке иелік ету кезінде туындаған барлық салдарлар бойынша толық өзара есеп айырысу сәтіне дейін.
Меншіктің жалпы құны (МЖҚ) - бұл тек тауар сатып алынған баға ғана емес, сонымен қатар компанияның осы өнімнің өмірлік циклінде сатып алу жарияланған сәттен бастап оны жою сәтіне дейінгі барлық шығындары, атап айтқанда, сақтау, консалтингтік немесе инжинирингтік компаниялардың, аудит қызметтерін көрсету кезінде жанама түрде туындауы мүмкін шығындар. Төменде бұрғылау ерітіндісін сатып алу үшін МЖҚ формуласының жеңілдетілген және жалпыланған мысалы келтірілген:
Сатып алуды менғеру
Бұрғылау ерітіндісін сатып алу
МЖҚ формуласының мысалы
МЖҚ параметрлерінің арасында тапсырыс берушіден сатып алу функциясының сервис деңгейінен туындайтын деривативтер, сатып алу және қорларды толықтыру функциялары тапсырыс берушінің бөлімшелері тарапынан ішкі сұранысты қандай сапамен қанағаттандыратынын анықтайтын көрсеткіш жиі кездесетінін атап өткен жөн. Сервис деңгейіне мониторинг жүргізу және бақылау – бұл сатып алу процестеріндегі кемелденудің жоғары деңгейлері үшін негізгі функциялардың бірі.
IT-платформалар мен IT қосымшалар
Мұнай-газ секторының көптеген тапсырыс берушілері пайдаланатын IT-платформалар мен IT қосымшалар. Мысалы, сатып алу процестерін оңтайландыруға арналған ең көп таралған онлайн-платформа – SAP Ariba. Мұндай қосымшаларда жұмыс істей алмайтындықтан, компаниялар тендерге құжаттар тапсыруға үлгермей жатады. Сондықтан цифрландыру дәуірінде қазақстандық компаниялардың сатып алу бойынша мамандарына осындай қосымшалар мен платформаларда жұмыс істеу дағдыларын дамыту қажет. Себебі мұны сатып алу процестерінің стандарттары талап етуде.
Дамыған комплаенс (ағылш. compliance - "сәйкестік")
Комплаенс – қандай да бір ішкі немесе сыртқы стандарттарға, мысалы, корпоративтік немесе этикалық нормаларға, реттеушінің талаптарына және сол сияқтыларға сәйкестікті бақылау функциясы.
Тапсырыс берушіде дамыған комплаенстың болуы қамтушыларға, әсіресе, алдын ала таңдалған топқа кірмейтіндерге қосымша біліктілік талаптарының көп болуын қалыптастырады, бірақ соңғысы үшін де қойылатын осындай талаптар аз емес.

Мысалы, қамтушы компанияда кадрлық құрамда гендерлік белгі бойынша теңгерімсіздік бұзылуының болмауын қадағалайтын саясат бар екендігін дәлелдейтін құжатын ұсынуы тиіс. Бұл саясат компанияда мақұлданып, мөрмен және қолтаңбамен расталуы керек. Немесе, мысалы, қамтушыға этикалық нормалардың сақталуын айқындайтын және реттейтін, атап айтқанда, жұмыс уақытында алкогольді тұтынуға жол бермеу жөніндегі немесе қағаз айналымын қысқарту жөніндегі саясатты – цифрлық технологияларға көшуді ұсыну қажет.
Мұның бәрі тапсырыс берушінің комплаенс функциясынан – белгілі бір стандарттарды сақтаудан туындайды. Үлкен халықаралық жаһандық компания үшін оның осы стандарттарды ұстануы өте маңызды, өйткені бұл оның беделіне және инвестордың оны инвестиция үшін әлеуетті нысан ретінде қабылдауына, демек, оның акцияларының құнына әсер етеді. Инвестор үшін стандарттарды сақтау – ол өз қаражатын салатын компанияның тұрақты даму факторларының бірі. Егер компания, мысалы, кадрлық құрамдағы гендерлік теңдікті бұзса, онда бұл факт бұқаралық ақпарат құралдарында көтеріліп, компанияның жұмыс беруші ретіндегі тартымдылығы төмендейді, серіктестердің көзқарасы "өзара әрекеттеспеуге" ауысады, өйткені олардың жеке комплаенсі, т.б бар. Нәтижесінде брокерлер өзара келісіп, бағаны төмендетеді және акциялардың құны төмендейді. Сондықтан компания өзінің комплаенсының дамыған функцияларынан комплаенс функциясы дамымаған нарықтардағы қамтушыларды оңай таң қалдыратын талаптар жиынтығын қалыптастырады және олар осы талаптардың барлығын қалай орындау керектігін елестете де алмайды және мұның бәрі олардан не үшін талап етілетінін де түсінбейді, – деп түсіндіреді Максим Баранов.
Тендерге қатысу кезінде комплаенс талаптарына жауаптардың болмағаны үшін өнім беруші баллды төмендетуі немесе оны қатысудан мүлдем шеттетуі мүмкін. Айтпақшы, жеткізушіде комплаенс функциясының болуы біліктілік талабы ретінде де әрекет ете алады.
Сабақ подкаст түрінде қолжетімді
"Жаһандық өндіруші компаниялардағы сатып алу жүйесінің ерекшеліктері"
Сонымен, тапсырыс беруші қамтушыны таңдау кезінде бірінші кезекте не нәрсеге назар аударады?
Бұл қорды толықтыру циклі кезеңінде тауар тапшылығы болмайтындығын көрсететін көрсеткіш. Бұл жеткізу көзінің сенімділігіне, компания ішіндегі операциялардың үздіксіздігіне, барлық бөлімшелердің өздеріне қажет нәрселермен қамтамасыз етілуіне әсер етеді. Бұл ұсыныстарды салыстыру формуласында қалай болса да көрінетін ең маңызды пункт.
Тапсырыс беруші қамтушының қаржылық тұрақтылығын қалай бағалайды?
Негізінен тапсырыс берушіге қамтушының қаржылық тұрақтылығын бағалау үшін 3-5 кезең ішінде тоқсан бойынша егжей-тегжейлі үш қаржылық құжат жеткілікті. Бұл:
  • 1
    Cash flow - ақша қаражатының қозғалысы
  • 2
    Пайда мен шығындар туралы есеп;
  • 3
    Бухгалтерлік баланс
Осы құжаттардан тапсырыс беруші көптеген пайдалы ақпаратты біле алады. Мысалы, EBITDA-ның (компанияның міндеттемелері бойынша төлемге дейінгі пайдасы) қарызға қатынасы. Оның осы сала үшін орташа көрсеткіштерден қаншалықты ерекшеленетінін түсіне отырып, тапсырыс беруші қамтушы кредиттік ұйымдар үшін тартымды ма, қаржы институттары оны кредиттеуге дайын ба, соны түсіне алады. Егер осы арақатынас саладағы орташа көрсеткішпен салыстырғанда айтарлықтай төмен болса, онда қамтушының кредиттік ұйымдар үшін әлеуетті тартымдылығы жоғары.
Cash flow бойынша түсім динамикасына келетін болсақ, тапсырыс беруші белсенді өтімділік ағыны тұрғысынан қамтушы бизнесінің қаншалықты тұрақты екенін түсінеді.

Баланстағы өтімділік баптарының арақатынасы қамтушының қысқа мерзімде ақшаға айналдыруға болатын ақша қорлары, өтімділіктің басқа нысандары немесе квази-өтімділік қорлары бар екенін көрсетеді.
Техникалық талаптар
Егер тапсырыс беруші техникалық талаптарға сәйкес келмейтін өнімді сатып алса, онда қызмет көрсету деңгейі бірден төмендейді.
Мысалы, тапсырыс берушіге корпустық құбырлар қандай да бір параметрлер бойынша сәйкес келмесе, ол басқасын күтуге мәжбүр. Күтуге кеткен уақыт ішінде тапсырыс беруші мұнай немесе газ шығармайды. Бос тұрған күнді өндіруге болатын пайдалы өнім көлеміне көбейтсе, тапсырыс берушінің тікелей шығындарының көлемі белгілі болады. Қызмет көрсету деңгейі сатып алу функциясының өзінде төмендеп қана қоймай, ол өзінің ішкі міндеттемелерін орындамады, сонымен бірге алынбаған кіріс пен шығын пайда болды.
Техникалық талаптар орындалған кезде де дәл солай болады. Мысалы, кейбір агрегат параметрлері, энергиямен қамтамасыз ету жүйесі менөлшемдері және өзінің қуаты бойынша сәйкес келеді, бірақ бір жыл жұмыс істеп, жөндеуге жіберілудің немесе әрі қарай қызмет көрсете берудің орнына ол жарты жылдан кейін жөндеуді қажет етеді немесе мүлдем бұзылады. Жарты жылда бір рет қызмет көрсетуге арналған тікелей немесе жанама шығындар жылына бір рет жұмсалатын шығыннан едәуір жоғары. Сондықтан техникалық талаптар оның жұмыс істеу циклі кезінде осы қондырғының шығынын өзгертеді және компания үшін меншік құнын арттырады.
Егер компания осы тендерде қандай да бір себептермен ұсыныстарды бәсекелестікке салыстыру үшін параметр ретінде қызмет ету мерзімін бірінші техникалық қызмет көрсетуге дейін көрсетпесе де, қамтушы мұның маңызды екенін біле тұра және осы параметрдің мәні неде екенін түсініп, өз ұсынысының ТҚК режимдері бөлігіндегі артықшылығын қосымша көрсете алады және көрсетуі тиіс. Мысалы:" ... және біздің сорғымыздың қызмет ету мерзімі бірінші техникалық қызмет көрсетуге дейін – 12 ай". Егер сіз бұл бәсекеге өте қабілетті көрсеткіш екенін білсеңіз, 12 ай дегеніңіз керемет, оны міндетті түрде көрсету керек. Бұл тендерде жеңіске жету үшін үлкен артықшылық бере алады, - деп түсіндірді Максим Баранов.
Қамтушы өзінің тендерлік ұсынысы бәсекеге қабілетті болуы үшін не істеу керек?
Тапсырыс берушіге өз ұсынысын иеленудің өзіндік құны мен жиынтық құнының элементтерін жақсы түсінген абзал.

Мысалы, егер екі кезеңді тендер болса немесе оның құрылымы қосымша өтінімдер жасауға мүмкіндік берсе, онда өз ұсынысыңыздың қаржылық-экономикалық моделін нақты түсіну сізге меншіктің жалпы құнын және оның параметрлерінің әрқайсысын қайта есептеуге мүмкіндік береді. Айталық, тапсырыс беруші екінші турда жеткізу мерзімдері немесе қорлардың тапсырыс берушіде емес, өнім берушінің аумағында сақталуына әсер ететін партиялар көлемі бойынша қайта өңдеуді сұрайды делік, бұл, әрине, өзіндік құнға әсер етеді.

Осы параметрлердің барлығы – жеткізу кестесі мен көлемінің өзгеруі, қамтушыдағы қорларды сақтау көлемі қамтушы үшін өзіндік құнға тікелей әсер ететіндіктен, қамтушы бағаны бір уақытта қаншаға өзгерте алатынын (бағаны кейде түсіріп, кейде сәл көтеріп) түсінуі және осы жаңа ұсыныстың қамтушының өзіндік құнынан төмен кетіп қалмауы үшін, оған осы тендерге қатысудың қаншалықты тиімді екенін түсіну үшін жеткізу кестесін реттеуі өте маңызды. Қаржылық модель болмаса, шешім қабылдау жылдамдығы да жоқ, демек, тапсырыс беруші үшін де, қамтушы үшін де неғұрлым тиімді өтінім беру мүмкіндігі аз немесе тендердің қызған кезінде тапсырыс беруші үшін тиімді, бірақ қамтушы үшін тиімсіз болады.
Бірлескен арнайы жоба
Бизнес-мектеп
"Ірі мұнай-газ саласына қамтушы болудың жолы қандай?"
Cауда-саттыққа қатысушылардың тендердің тапсырыс берушісі үшін өз артықшылығын арттыру мақсатында жаңа параметрлермен жаңа өтінімдер беруге құқығы бар және жеңімпаз болу ықтималдығы жоғары болатын рәсім - ред.
Agile − икемді басқаруға арналған әдістемелер тобы

https://tilda.cc/page/?pageid=32593307

Лого TengriSport мобильная Лого TengriLife мобильная Иконка меню мобильная
Иконка закрытия мобильного меню

Валюта бағамы

 498.59   521.12   4.87 

 

Ауа райы

 

Редакция Жарнама
Социальные сети